Bartłomiej (l.37), Wrocław

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, Aby podarować prezent musisz się

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Aby dodać do ulubionych musisz się zalogować.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

Anuluj

Zaloguj się, aby zablokować użytkownika

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby dodać do ulubionych

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj
 
Kraków Główny, 24.07.2016.


Aparat: NIKON
Model: E8700
Przysłona: f/7.1
Ogniskowa: 8.9mm
Naświetlanie: 10/1250
ISO: 50

Dedykacja dla gitarra007: Kraków Główny, 24.07.2016.
2017.04.12 22:13

Album: Pieniny - lipiec 2016
Kategoria : motoryzacja/transport

Pociąg InterCity "Mehoffer" ze stacji Przemyśl Główny do stacji Jelenia Góra / Zielona Góra wjechał na tor 12 przy peronie 5.

Podobnie jak w czasie podróży minibusem ze Szczawnicy do Krakowa, kiedy wsiadłem na stacji Kraków Główny do pociągu IC "Mehoffer", odżyły we mnie wspomnienia podróży z Pienin do Wrocławia w latach 1986-1987. Wydawać się może, że oblicze polskiej kolei, pomimo upływu 30 lat nie doznało rewolucyjnych zmian. Niemniej, nie sposób zaprzeczyć, że zwłaszcza na przestrzeni lat 2012-2016, zarówno pod względem standardu przewozu, jak i tempa, cokolwiek zmieniło się na lepsze. Dobrze pamiętam, że przejazd z Krakowa do Wrocławia w latach 80. XX w. zajmował około 5 godzin i pod tym względem, dopóki relacja pociągów pospiesznych biegła przez Gliwice, Katowice i Zabrze, nawet przez kilkanaście lat po 2000 r. znaczącego przyspieszenia nie dało się zaobserwować. Dopiero kiedy pod koniec 2014 r. znaczną część pociągów kategorii TLK (następców pospiesznych), podwyższono do rangi IC, zmieniła się także ich relacja. Pociągi InterCity z Krakowa zaczęły mknąć liniami numer 61 i 144, w znacznej części dwutorowymi, jakkolwiek obejmującymi także jednotorową, tak zwaną Protezę Koniecpolską, przez Lubliniec, Częstochowę, Opole Główne, a następnie dwutorowym szlakiem numer 132 do Wrocławia.

Na stacji Kraków Główny, do której w dniu 24 lipca 2016 r. pociąg IC "Mehoffer" przyprowadziła lokomotywa EU07-177, nastąpiła zmiana na szybszą EP08-009, dawniej ze względu na pomarańczowo-brązowe malowanie pudła nazywaną popularnie Świnką. Skład, zestawiony ze zmodernizowanych wagonów serii A9nouz 140, B11mnouz 170, B7bnopuz 168 i B7bnopuvz 111, pomiędzy stacjami Kraków Główny i Opole Główne rozpędzał się najwyżej do 120 lub 130 km/h, a na wspomnianej wcześniej Protezie Koniecpolskiej nie mógł osiągnąć nawet takich szybkości. Maksymalna prędkość, do jakiej jest zdolna rozpędzić się lokomotywa serii EP08 (140 km/h) osiągnięta została dopiero pomiędzy Opolem Głównym i Brzegiem Opolskim, a następnie Oławą a Wrocławiem. Całość relacji Kraków Główny - Wrocław Główny, dzięki zmianie szlaków kursowania, dalekobieżne pociągi InterCity pokonują w czasie rozkładowym 3 godzin i 20 minut.

           W plecak włożyłem ostatnie okruchy letnich, lipcowych dni, spędzonych w Pieninach, a gdy pociąg, którym w dniu 24 lipca 2016 r. jechałem z Krakowa do Wrocławia mijał stopniowo zmieniające się krajobrazy, w niczym już nie przypominające urodziwych pejzaży na południowy wschód od Krakowa, wspomnienia ostatniej w owym roku wakacyjnej wyprawy coraz bardziej ulegały rozmyciu, a całkowicie prysły w momencie gdy przekroczywszy progi domu rozpakowałem plecak i schowałem go do szafy, aby umożliwić mu solidny wypoczynek przed kolejnym sezonem. Obiecałem sobie, że w okresie jesienno-zimowym, a jeśli czasu nie wystarczy - to nieco później, obok opisu tradycyjnie podejmowanej wyprawy do Italii, sporządzę także opis pobytu w Pieninach.

Oceń i poleć wpis:

 
62
Zamknij

Zaloguj się, aby ocenić ten wpis.

Jeżeli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Zaloguj się, aby dodać to zdjęcie do ulubionych.

Jeżeli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Zaloguj się, aby zaproponować to zdjęcie do wyróżnienia.

Jeżeli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Więcej  

Poleć

Poleć to zdjęcie znajomym

Kraków Główny, 24.07.2016<br />.  :: Pociąg InterCity "Me<br />hoffer" ze stacji Pr<br />zemyśl Główny do stacji J<br />elenia Góra / Zielon

Podaj swój adres e-mail

Podaj adresy e-mail znajomych

Napisz wiadomość

Przepisz kod z obrazka:

Anuluj

 

Link do wpisu
Poleć na forum
Wyślij e-mailem Dodaj do Facebook Dodaj do Google plus Dodaj do Pinterest Dodaj do twitter wykop
Zamknij
Google
 
1
Facebook
 
0

Najwyżej oceniony komentarz:

3 miesiące temu
Oj, był jeszcze w latach 90. XX w. pociąg relacji Świdnica - Kraków Płaszów, pamiętam jak w 1998 r. przybył na stację Świdnica i - ponieważ tam nie ma elektryfikacji - miał zaprzęgniętą sześcioosiową lokomotywę spalinową SU46. Wyobrażam sobie, jaki musiał być tłok w sezonie:)) Tobie również kolorowych snów i Wesołej Wielkiej Nocy:))
Użytkownik italadv chce wiedzieć kto komentuje. Żeby zostawić komentarz Zaloguj się lub Załóż konto zupełnie za darmo!
Starsze komentarze

Galeria autora

Donatello,  Monumento equ<br />estre al condottiero Eras<br />mo da Narni detto il Gatt<br />amelata, 1446-1453, Piazz<br />a Sant'Antonio, Pado<br />va, 14.08.2009.
13 dni temu
Padova, Basilica Santa Gi<br />ustina - interno, 13.08.2<br />009.
15 dni temu
Padova, Basilica Santa Gi<br />ustina, 13.08.2009.
19 dni temu
Venezia, Il giorno del mi<br />o arrivo da Vienna, 13.08<br />.2009.
22 dni temu
2 miesiące temu
Kutná Hora, Penzion Sedle<br />c, 31.08.2008.
2 miesiące temu
wszystkie

Ulubione blogi

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, Aby podarować prezent musisz się

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Aby dodać do ulubionych musisz się zalogować.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

Anuluj

Zaloguj się, aby zablokować użytkownika

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby dodać do ulubionych

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj

Zaloguj się, aby wysłać wiadomość.

Jeżeli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

(w 10 sekund przez e-mail, Facebook lub GMail)

Anuluj
rozwiń ▼